Everything You Ever Wanted to Know About Important Mass Communication Theories in Urdu
ماس کمیونیکیشن کے بہت سے اہم نظریات ہیں جنہوں نے ہماری تفہیم کو شکل دی ہے کہ ماس میڈیا اور معاشرے میں مواصلات کس طرح کام کرتا
۔ یہاں کچھ اہم نظریات ہیں:
1: Agenda setting theory
ایجنڈا سیٹنگ تھیوری: اس نظریے سے پتہ چلتا ہے
کہ میڈیا عوام کے ذہن میں موضوعات کی اہمیت اور اہمیت پر اثر انداز ہونے کی صلاحیت رکھتا ہے اور اس بات کا تعین کرتا ہے کہ کون سے مسائل اور واقعات کو زیادہ کوریج ملتی ہے۔ اس میں تجویز دی گئی ہے کہ میڈیا ایجنڈا عوامی ایجنڈے پر اثر انداز ہوتا ہے۔
2: Cultivation thoery
کاشت کاری کا نظریہ: کاشت کاری کا نظریہ یہ پیش کرتا ہے کہ میڈیا کے مواد سے طویل مدتی رابطے سے حقیقت کے بارے میں افراد کے تصورات کو شکل ملتی ہے۔ اس سے پتہ چلتا ہے کہ بھاری ٹیلی ویژن ناظرین ، مثال کے طور پر ، ٹی وی پر دیکھے جانے والے کرداروں کی بنیاد پر دنیا کے بارے میں مسخ شدہ نقطہ نظر پیدا کرتے ہیں۔
3: Uses and Gratification theory
استعمال اور تسکین کا نظریہ: یہ نظریہ ناظرین کی ضروریات اور خواہشات کو پورا کرنے کے لئے میڈیا کے انتخاب اور استعمال میں فعال کردار پر توجہ مرکوز کرتا ہے. اس سے پتہ چلتا ہے کہ لوگ مخصوص میڈیا اور مواد کا انتخاب اس بنیاد پر کرتے ہیں کہ وہ اس سے کیا حاصل کرنا چاہتے ہیں ، جیسے معلومات ، تفریح ، صحبت ، یا ذاتی شناخت۔
4:Social learning theory
سوشل لرننگ تھیوری: سوشل لرننگ تھیوری کا استدلال ہے کہ افراد دوسروں کا مشاہدہ اور نقل کرکے انکے طرز عمل سے سیکھتے اور پیروی کرتے ہیں۔ ماس کمیونیکیشن کے سیاق و سباق میں ، اس نظریے سے پتہ چلتا ہے کہ طرز عمل کی میڈیا کی تصویریں افراد کے طرز عمل اور عقائد پر اثر انداز ہوسکتی ہیں۔
5: Media dependency theory
میڈیا ڈیپنڈنسی تھیوری: میڈیا ڈیپنڈنسی تھیوری سے پتہ چلتا ہے کہ لوگ معلومات اور تفریح کے لئے میڈیا پر جتنا زیادہ انحصار کرتے ہیں ، اتنا ہی وہ اس پر بھروسہ کرتے ہیں۔ یہ میڈیا اور افراد کے مابین باہمی تعلقات پر روشنی ڈالتا ہے ، جہاں میڈیا نت نئے تصورات کو تشکیل دیتا ہے اور افراد معلومات اور معاشرتی رابطے کے لئے میڈیا پر
انحصار کرتے ہیں۔
6: Spiral of silence
خود اختیاری خاموشی تھیوری کا سرپل: سائلینس تھیوری کا سرپل تجویز کرتا ہے کہ افراد عوامی طور پر اپنی رائے کا اظہار کرنے سے ہچکچاتے ہیں اگر وہ خود کو اقلیت میں سمجھتے ہیں۔ اس نظریے سے پتہ چلتا ہے کہ میڈیا کی جانب سے مسائل کی تشکیل رائے عامہ پر اثر انداز ہو سکتی ہے اور اکثریتی رائے کو تشکیل دے سکتی ہے۔یعنی جو انسان الگ رائے رکھنے کے باوجود اپنی رائے کا اظہار نہیں کرتا وہ در حقیقت اپنی رائے کو صفر یا نہ ہونے کے برابر بنا لیتا ہے اور اکثریت جو بھی رائے رکھتی چاہے وہ صحیح ہو یا غلط اسکو آپ میڈیا کے ذریعے نعرہ خلق یا زبان زد عام بنا سکتے ہیں۔
7: Framing theory
فریمنگ تھیوری: فریمنگ تھیوری اس بات کی کھوج کرتی ہے کہ میڈیا کا انتخاب اور معلومات کی پیش کش ناظرین کے واقعات یا مسائل کی تشریح کرنے کے طریقے پر کس طرح اثر انداز ہوسکتی ہے۔ مختلف فریم مختلف تشریحات پیدا کرسکتے ہیں ، دوسروں کو کم اہمیت دیتے ہوئے کچھ پہلوؤں پر زور دیتے ہیں۔ جیسے مثال کے طور پر اگر کسی جگہ کوئی دو گاڑیوں کا بڑا حادثہ ہو جاتا ہے مگر میڈیا اس کی مکمل تفصیل بیان کرنے کی بجائے کسی کھیلوں کی تقریب کے بارے میں ذیادہ معلومات اور تفصیل میڈیا پر دکھاتا ہے تو عوام الناس اس حادثے کو کم سنگین یا غیر اہم سمجھ لیتے ہیں۔ کیونکہ انکے نزدیک اگر یہ کوئی خاص خبر ہوتی تو میڈیا اسکو ذیادہ اہمیت دیتا۔
8: Diffusion of innovation
جدت طرازی کے نظریہ کا پھیلاؤ: یہ نظریہ اس بات پر توجہ مرکوز کرتا ہے کہ نئے خیالات ، مصنوعات ، یا طرز عمل معاشرے میں کیسے پھیلتے ہیں۔ یہ معاشرے میں مختلف گروہوں کی نشاندہی کرتا ہے جو مختلف شرحوں پر جدت طرازی کو اپناتے ہیں اور ان عوامل پر روشنی ڈالتے ہیں جو پھیلاؤ کے عمل پر اثر انداز ہوتے ہیں ، جیسے مواصلاتی چینلز اور سوشل نیٹ ورکس۔
یہ نظریات، دوسروں کے علاوہ، رائے عامہ کی تشکیل، طرز عمل پر اثر انداز ہونے اور سماجی حقیقت کی تعمیر میں ماس میڈیا کے کردار کو سمجھنے کے لئے فریم ورک فراہم کرتے ہیں. یہ نوٹ کرنا ضروری ہے کہ یہ نظریات مکمل نہیں ہیں ، اور اس شعبے میں جاری تحقیق ماس کمیونیکیشن کے بارے میں ہماری تفہیم کو بہتر اور وسیع کرتی رہتی ہے۔
For inquiry /suggestion plz comment below our political blog https://raiyaykidahi.blogspot.com
#newmedia #masscommunication
#newmedia #online journalism, #Masscommunicationtheories, #radiotvproduction, #printmedia #newsreportingandwriting, #masscommunicationresearch #pmra #pakistanimassmedia
Comments
Post a Comment